Davčno svetovanje in obračun DDV: osnove

Davki so delovne vsakdanjega poslovanja, pa naj gre za majhna podjetja, ali velike organizacije. Davčno svetovanje in obračun DDV sta ključni področjih, ki vplivata na uspešnost poslovanja. Ker pa je to specifično področje, ki ne leži vsakemu od nas se lahko obrnemo na podjetje Moje računovodstvo, kjer strokovno usposobljeni davčni svetovalci z veseljem priskočijo na pomoč. Na povezavi https://www.moje-racunovodstvo.si/obracun-ddv/ lahko preberete enostavno razlago o obračunu davka na dodano vrednost, ki pomaga lažje razumeti vse postopke in obveznosti.

Davčno svetovanje od A do Ž

To je storitev, ki pomaga posameznikom in podjetjem razumeti davčne obveznosti, izkoristiti olajšave in se izogniti morebitnim neprijetnostim z davčnimi organi. Gre za strokovno pomoč pri načrtovanju, pripravi in optimizaciji davčnih zadev. Davčni zakoni so zapleteni in se hitro spreminjajo, zato je smiselno poiskati nekoga, ki to področje dobro pozna. Na ta način lahko prihranimo nekaj denarja, davčne zadeve pa so urejene učinkovito in – kar je najpomembneje – zakonito.

obračun DDV (1)

Kdo je davčni svetovalec

To lahko postane tisti, ki pristopi in opravi izpit, ki ga običajno organizira Ministrstvo za finance, ali kateri drug pristojen organ. K izpitu pa ne more pristopiti vsak. Prvi pogoj je univerzitetna, visokošolska izobrazba ali magisterij v smeri pravo, računovodstvo ali ekonomija. Drugi pogoj pa je vsaj 2-3 leta delovnih izkušenj s področja financ. Če kandidat opravi tako pisni kot ustni del izpita, se lahko vpiše v Register davčnih svetovalcev, voden pri Zbornici davčnih svetovalcev Slovenije. Z vpisom v ta register kandidat pridobi licenco in s tem pravico za samostojno opravljanje dela kot davčni svetovalec.

Zakaj je davčno svetovanje pomembno?

Kot smo že omenili, je to storitev, ki podjetjem ali posameznikom pomaga optimizirati poslovanje in se izogniti nepotrebnim davčnimi bremenom ali celo kaznim. Svetovalci nam pomagajo pri načrtovanju obveznosti, tolmačenju zakonodaje, pripravi dokumentacije in iskanju olajšav, če so na voljo. Pravočasno ukrepanje pomeni tudi prihranek denarja na dolgi rok.

davčno svetovanje 2 (4)

Kdaj poiskati pomoč?

Najbolje je to storiti pred sprejemom pomembnih poslovnih odločitev. Taka pomoč pride najbolj prav pred ustanovitvijo podjetja, pred spremembo poslovne oblike in tudi pred nakupom ali prodajo nepremičnine. Prav tako je smiselno poiskati tem poseči pred inšpekcijskim nadzorom – tako imamo ob sebi nekoga, ki razume in pozna zakonodajo, ter nas znajo zaščititi. V praksi se pogosto izkaže, da nas davčno svetovanje stane veliko manj kot napačna odločitev in ves z njo povezan stres.

Kaj je obračun DDV in komu je namenjen?

To je obveznost vsakega podjetnika, ki je davčni zavezanec. Pri vsem skupaj gre za izračun in poročanje o davku, ki ga podjetje obračuna svojim strankam ob prodaji blaga in storitev, hkrati pa upošteva tudi davek na dodano vrednost, plačan ob nabavi. Namen je zagotoviti pravilno obračunavanje in plačilo davka državi. Obračun DDV pa ni namenjeno le velikim podjetjem, temveč tudi obrtnikom in posameznikom, ki dosegajo prag za obvezno včlanitev v sistem.

Kako poteka postopek?

Podjetje najprej zbere vse izdane in prejete račune za določeno obračunsko obdobje – običajno vsak mesec, ali četrtletno. Nato se seštejeta davek, ki ga je podjetje zaračunajo svojim strankam – to imenujemo izhodni davek –  in davek,  ki ga je plačalo dobaviteljem – vhodnih davek. Če je izhodna dajatev višja od vhodne, mora podjetnik razliko plačati državi. V nasprotnem primeru lahko zahteva vračilo, ali prenosni v naslednjem obdobje. Vse skupaj zahteva izredno natančnost, da se izognemo napakam, ki bi lahko pomenile zaplete z davčnim organom.

davčno svetovanje (5)

Najpogostejše težave in kako se jim izogniti

Obračun DDV je lahko poln pasti, ki podjetnikom povzročajo nepotrebne težave in denarne kazni. Ena izmed najpogostejših napak je nepravilno evidentiranje, kar vodi v napačne davčne osnove. Druga kar pogosta težava je napačen rok oddaje obračuna ali plačila, to pa ima za posledico zamudne obresti in globe. Pogosto pa pride tudi do zmede pri klasifikaciji blaga in storitev, saj različne stopnje davka zahtevajo natančno poznavanje zakonodaje.  V vseh primerih nam je v veliko pomoč lahko davčni svetovalec, ki pozna vse podrobnosti in lahko pravočasno prepreči napake.

Pravilno arhiviranje računov in dokumentov – še kako pomembno!

Pravilno arhiviranje je zelo pomemben korak, ki nas lahko ščiti pred dodatnim stresom, globami in izgubo časa z iskanjem pravih papirjev. Račune je potrebno hraniti vsaj 10 let. Lahko so shranjeni v fizični ali digitalni obliki. Če se poslužujemo shranjevanja v digitalni obliki moramo nujno poskrbeti še za varnostne kopije. Pomembno je, da vsak poišče sistem, ki mu odgovarja in v katerem se znajde. Tako sami sebi zagotovimo pripravljenost pred morebitnimi neprijetnimi situacijami.

Obračun DDV in ostale davčne zadeve niso enostavne in jih ne velja prepuščati naključju. Če sami nismo vešči tega, je najbolje poiskati pomoč pri nekom, ki se na zadeve res spozna. Podjetje Moje računovodstvo nudi računovodske storitve, kadrovske storitve, ter davčno svetovanje. S svojim profesionalnim in osebnim pristopom poskrbijo, da se vsaka stranka počuti slišano in razumljeno. Na njihovi spletni strani lahko preverite celotno ponudbo računovodskih storitev in se sami prepričate o njihovem delu.

Author: Borboleta

Deli to objavo na